Popis
Princip hry je jednoduchý, partička detektivů se pomocí městské dopravy pohybuje po Brně, snaží se odhalit pohyb tajemného Barona a dostihnout ho. Baronův pohyb je zprvu tajný, později ale několikrát odhalí svou polohu. Pokud se Baronovi podaří vydržet celých 24 hodin nepolapen, vyhrává on. Vstoupí-li ovšem některý z detektivů na Baronem obsazenou zastávku, musí se Baron objevit a přiznat svou porážku. Hra má rychlý spád, což dokládá i průměrná hrací doba kolem 30 minut.
Vytvořit Šalingrad nám trvalo skoro celý rok. Naším cílem bylo připravit hru, která bude spojená s Brnem, bude akční a zajistí zábavu jak pro děti, tak i dospělé. Inspiraci jsme čerpali v naší oblíbené hře z klukovských let – Scottland Yardu. Troufáme si ale říci, že jsme celou hru vylepšili, zrychlili a odstranili drobné problémy, které by mohly narušovat kvalitu nebo předvídatelnost hry.
Kouzlo Šalingradu tkví v originální herní mapě, po které se Baron s detektivy pohybuje. Grafik Josef Polakovič nad ní strávil stovky hodin času a snažil se zobrazit ráz jednotlivých brněnských lokalit, vtipně a neotřele vystihnout, co je na nich nejzajímavější. Herní figurky navrhl sochař Dušan Váňa, jsou to originální modely, které pro první edici vyrábíme ručně.
Herní mapa

Klíčová součást Šalingradu. Důraz jsme kladli na zobrazení známých i těch méně obvyklých dominant Brna. Takřka každý detail v sobě ukrývá mnoho poselství a nenápadných vtípků, díky nimž hrací plán dlouho nezevšední a každý pohled na něj bude znamenat objevení něčeho nového. Grafik Josef Polakovič se s mapou a celkovou grafickou stránkou hry potýkal téměř celý rok. Výsledkem dlouhých hodin práce je důmyslná komiksová mozaika s nepřeberným množstvím detailů a obrazových žertů.
„Při zpracování mapy jsem se na prvním místě snažil zobrazit původní ráz lokalit, vybrat z nich to nejzajímavější a to pak vtipnou formou podat. Pokud bych měl spočítat, kolik hodin jsem nad návrhem strávil, tak se pohybujeme dalece nad stovkou,” komentuje svůj lví podíl na vzniku hry grafik Josef Polakovič.
Herní figurky

Mohli jsme použít klasické plastové figurky, které naleznete v každé druhé hře. My jsme ale chtěli orginál. S návrhem pomohl sochař Dušan Váňa z Fakulty výtvarných umění VUT v Brně. Výsledkem je soubor originálních hracích figurek, každá má svoji vlastní tvář. V designu Barona se nám podařilo skloubit jeho démoničnost i lstivost. Každá figurka dostala navíc do vínku i své vlastní jméno, potkáte se tak s Pankáčem, Magdou, Rastamanem a dalšími. Nakonec je nutné zdůraznit, že figurky vyrábíme ručně.
Bločky jízdenek

Nevíme jestli i vy, ale my jsme vždycky nesnášeli zdlouhavé odpočítávání karet, než člověk natrefil na tu správnou. Rozhodli jsme se vám hru usnadnit a zpřehlednit a jízdenky uložili do přehledných bločků. Navíc si bločky s dalšími hráči nepopletete, protože jejich hřbet se barevně shoduje s barvou figurky.
Hodinová karta

V hodinové kartě si baron zaznamenává své kroky – je jich celkem 24. Aby nemohl švindlovat a každý jeho krok mohl být zpětně ověřen, vytvořili jsme hodinovou kartu, do které si hráč použité jízdenky přímo vkládá. Ostatní hráči tak mohou kontrolovat dopravní prostředky, jimiž baron unikal.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
